2015. október 2., péntek

ELSŐ PERGETŐ BAJNOKSÁGOM!

Reggel hat-hét centit apadó víz, borult idő és sokuknak ismeretlen pálya fogadta a pergető versenyre jelentkező harmincnyolc résztvevőt. A körülmények ellenére jó hangulatban és megmérettetésben volt része a 19 versenyző csapatnak.


A hajnali villámlást, dörgéseket és a szakadó esőt hamar feledtette a sorsolást megelőző finom reggeli és a rajtsorrend kiosztása. Jöhetett a gyors pakolás a csónakokba, majd a motorok beböffentése és azok számára, akiknek mocival nem rendelkeztek - vagy elromlott - a lapátok megragadása.
A két kilométeres szakaszon tizenkilenc csapat foglalhatta el kényelmesen pozícióját, várva a jelzést, hogy repülhetnek a műcsalik, wobik és bármi más, amit a szabályzat engedélyezett.
Vajon hogy alakul majd a rajtsorrend?

A sorsolás momentuma
Mindenki igyekezett a kihúzott helyére 
Volt, akik lassabban értek oda, mert a motor feladta a szolgálatot
A motor berántásának pillanata

Nehéz a pergetésről írnom, mivel még nem művelem ezt a módszert és lexikális tudásom is a Mónika show szereplőinek szintjével egyenlő. Ennek fényében olvassátok beszámolóm, de ha valami orbitális butaságot írnék, ne hagyjátok ki a ziccert, kommentben savazzatok bátran. :)

A kürt harsány hangja jelezte a versenyzőknek, hogy elkezdődött a megmérettetés. Csónakba szálltam Ákossal és a víz tetején utazva jártuk végig az RSD Dunavarsány és Szigetszentmiklós (38-45 fkm.) közötti szakaszát, hátha elkapunk már az elején egy-két eseménydús pillanatot, közben igyekszem mindenkiről egy-egy képet készíteni. Mondhatnám, hogy az időjárás viszontagságai rányomták a bélyegüket a bulira, mert a nagyhalas szelfik – legnagyobb bánatomra - elmaradtak.
Utoljára a Dráván ültem csónakban, már nagyon hiányzott
Vajon ki fogja meg az első halat?
Kinél lehet már mérni?
Igazán jól esett, mikor kisütött a nap
Ott jó lesz! Ott a hal!
A nádas előtt is érdemes megpróbálni és a mederben is
Píísz! Királyság van!
Úton az új hely felé
Gyönyörű reggeli fogás!
Köszi Ákos a fuvarozást és az infókat :)
Számomra nagyon érdekes volt a pergető verseny horgász és szervezői oldalról is egyaránt. Na neeeem, én csak fotózni mentem, de figyelve az eseményeket rájöttem, egészen más, mint a finomszerelékes parti vetélkedés. Sok nehézség lapult meg a felszín alatt, de kinek egyszerű? Szerintem nincs is olyan, hogy könnyű verseny. Tévedek?

Verseny közben partra mentem és felsétáltam a szakasz elejére, hogy onnan is készüljenek képek hangulatos őszi és vízparti felvételek. A kirándulás és a téma annyira bejött, elindultam hát a kijelölt versenypálya vége felé is. Megérte: )
Átadtuk a csónakot, én a partról folytattam tovább a fényképezést
Ötletes kosárpalánk
Hoppá! De jó, hogy magammal hoztam a zoom obit :)
Őszi hangulat fogadott a parton
A felső szakaszon is vallatták a vizet
Aranyat érő napsugarak és nyugalom
Na, mielőtt visszacsapatunk a pöpec Szigetszentmiklósi horgásztanyára, fújd le a versengést Zoli és go! Jöjjön a matekozás és az eredményhirdetés, mert mindenki arra vár. Lássuk a medvét, avagy a verseny végeredményét.
Mi lesz az új csali?
Az evezősök is vízre szálltak
De jó pillanat! Megérte cserélni :)
Fontos centik a helyezéshez a kézben
Vajon beindult?
Repülés előtti pillanat
Én is ekkorát fogtam nemrég a Dunán, persze nem versenyen :)
Még egy gyors dobás belefér a versenybe
Itt a vége, fuss el véle!
Jól jön a segítség kipakoláskor
Szépen a nádfal mellett eveztek vissza a versenyzők a kikötőbe
Ugye? :)
Partra "vetett" felszerelések
Szép lassan mindenki elkészült a pakolással és a végeredmény is...
...összesítve lett, jöhet az eredményhirdetés.
A mai napon összesen 1553 cm halat fogtak a csapatok
Harmadik lett a ...
Botnyűvők csapata.
A képzeletbeli dobogó második fokára a Kockásfülű nyulak csapata állhatott fel
The winner is,...
Kopito Team!
3. lett a Botnyűvők csapata, Szabó László és Werner Gábor 147 ponttal

2. lett a Kockásfülű nyulak csapata, Lendvay János és Péteri Sándor 249 ponttal

1. helyen végzett a Kopito Team, Kovács Tamás és Brogyai Péter, 292 ponttal, valamint a győztes csapat elnyerte a RDHSZ 2015. évi Pergető Bajnoka címet.


Ma ők hatan fogták össze a legtöbb centit a verseny idején!
Gratulálok mindenkinek, biztos nem volt egyszerű a mai verseny, sokat lehetett tanulni a mai megmérettetésből. Én nagyon jól éreztem magam és örülök, hogy felfedezhettem a horgásztanyát, megismerhettem ezt a lenyűgöző vízszakaszt és a jókedélyű társaságot. :)

Biztos vagyok benne, hogy még vissza fogok térni ide.

A versenyről készült összes képemet erről a linkről https://www.dropbox.com/sh/i6vsenkkkl7qfja/AABL5D1-SmoDRHVSS76kjyOGa?dl=0 ) tudjátok letölteni szeptember 18-ig.

Te is szeretnél  magadról képeket vagy videót horgászat közben? Írj nekem ( figura.blogja@gmail.com ) és megbeszéljük. :)

Fotó: Tóth József - Figura

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a véleményed a cikkemről?