Sokan gondolják azt, hogy a horgászat könnyű sport, hiszen nem kell hozzá
sok eszköz, csak egy bot és még néhány kacat. Hát, kérem szépen, akkor azok
figyelmébe ajánlok pár pecást, akik nem ritkán egy egész kombi autót is meg
tudnának tölteni a felszereléseikkel és a kiegészítő motyókkal. Na, de mindenki
a saját háza táján sepregessen. Lássuk, én mit csinálok.
![]() |
Már nem sok szabad hely maradt a kocsiban |
Az utóbbi időben szinte mindig tömegközlekedéssel közelítem meg a vízpartot,
ezért igyekszem minimalizálni a horgászathoz nélkülözhetetlen felszerelések
mennyiséget, ha ismerem az aznapra kiszemelt helyet és adottságait.
Ritkák azok az alkalmak, mikor leszállok a buszról, villamosról, és pár
lépés után már a kiszemelt részen vagyok. Persze, ezeket a frekventált pályákat
nem is szeretem annyira a nagy zaj miatt. Tehát marad a néha több kilométeres
séta a sok felszereléssel, ha nem sikerül leredukálni a feleslegesnek vélt
dolgokból eleget.
Pár hónapja azon morfondíroztam, hogy elő kéne vennem szinte feledésbe
merült bringám, a több mint három éve rárakodott port is le kéne pucolni, és majd
ha működőképessé vált, hadba fogni. Idestova lassan húsz éve is van már annak,
hogy utoljára a nyeregbe pattantam, és nem a boltig tekertem el vele. Hát, az
nem ma volt.
Első utam barátomhoz vezetett, egy műhelybe, ahol szinte csodájára jártak a
retro kerékpáromnak. A gyári váz, kormány, fék, de még a váltó is a
futószalagon rászerelt francia darab volt.
![]() |
Ha piros, akkor tilos! Az első közlekedési lámpám menet közben |
Furcsa érzés volt ismét nyeregben lenni, és tekerni a mókuskereket, mert
karbantartás hiányában bármi közbe jöhetett volna az út közben, de szerencsére
nem történt semmi extra, leszámítva a tucatnyi élményt, amik között voltak
szépek és csúfosak is.
![]() |
Régi sérülések nyomai a kormányon. A történet vége műtét és gipszelés volt |
Tehát Peti átvizsgálta a szamarat, és a következő kérdéssel állt elő: - Mi
a...
...célod a bringával?
Nos, rég kaptam már ennyire egyszerűnek tűnő kérdést.
Semmi extra - mondtam. Alapvetően annyi az elvárásom, hogy el tudjak vele
tekerni Á-ból B-be a horgászcuccaimmal. Na, nem a ládámmal és a „zongorával”,
de ne kelljen annyit cipekednem kézben, mint régen. Ennyi.
Nem tűnt túl bonyolult feladatnak, ha leszámítjuk az egyik lényeges
tényezőt, miszerint ez nem egy hegyi kerékpár, hanem országúti versenybringa. Itt
érdekes fordulatot vett történetem, hiszen mondhatnánk azt is, halmozottan
hátrányos vagyok. Kecske is legyen, meg káposzta is?
![]() |
Rendesen meglátszik rajta a karbantartás hiánya |
![]() |
Szinte sírt egy kis gondoskodásért |
![]() |
Még most is jól működő gyári váltó |
![]() |
Egyszer már átfestettem a vázat, látszik is |
Hamar kinéztünk pár kiegészítőt, melyek elengedhetetlenek voltak a közúti
forgalomban való részvételhez. Nem nagyon akartam költekezni, mert ha nem jön
be a dolog, akkor más alternatíva után kell néznem és akkor feleslegesen
költöttem a kétkerekűre. Pár nap elteltével jött a hívás, kész a bringa, mehetek
érte. Még fel sem ocsúdtam, már a nyeregben ülve tekertem haza és közben igyekeztem
összebarátkozni az újjászületett kerékpárommal, rajta az vadonatúj extrákkal.
![]() |
Hordágyon, akarom mondani, csomagtartón a régi kormányom |
![]() |
Tádám, az új kormány, még szokni kell |
![]() |
Végre fent a fékkar, így kényelmesebb és biztonságosabb lesz a bringázásom |
![]() |
Barkácsolt kiegészítés a csomagtartónak, mert rövid a talpa
|
![]() |
Új bovden és bovdenház |
![]() |
Menet közben ismerkedtem meg az új kiegészítőkkel a paripámon |
Jó volt tekerni, újra részesülni abban a szabadságban, amit régen éreztem
akkoriban, mikor valami túrára indultunk, tömegközlekedéshez alkalmazkodás,
menetrend és más problémaforrás kiiktatása nélkül. Ennek tükrében már lázasan
terveztem az első olyan horgászatomat, amire kerékpáromat megpakolva szándékoztam
menni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Mi a véleményed a cikkemről?